onsdag, augusti 29, 2007

Vänner och stressen

Människor omkring mig, här på folkhögskolan, kan snart börja falla in under kategorin vänner. Det gillas.
Igår insöp vi stockholm tillsammans. Vi överkonsumerade kaffe och torra kärleksmums. Sen gick vi, koffeinhöga, vidare till en kebab/falafelbar där mannen bakom disken ville spexa med mig. Säkert såg jag mottaglig ut. Och sen hade vi stadsvandring. Jag - med mitt undermåliga lokalsinne! - ledde truppen och vi tog oss faktiskt. Det var andnödsvackra vyer och en känsla av frihet och gränslösa möjligheter. Mycket fniss, och tillåtelse att skratta åt varandra. För vi är faktiskt inte alltid riktigt kloka. Och det är en bra grej.

Men sen är det stressen som ligger där och lurar. En form av positiv stress. För det är en stress som handlar om en önskan om att göra det här året till något stort och något viktigt. Det är så mycket jag vill göra av det. Så jag måste sortera. För det är så lätt att stressen - och med den rastlösheten - blir en börda. Andas i nuet.

Fick en bok på posten igår. Det gjorde mig så varm, för jag kände mig som i en omtanke. Och det är faktiskt kärlek att hålla i ett kuvert med sitt namn på. Det är vackert att veta att någon tänkt, på mig. Jag tror jag ska börja med att skicka post igen. Riktig live och fysisk post.

Det är svinkallt här på folkhögskolan. Jag sov med raggsockar och tjocktröja inatt. Ändå är det varmt - och lite busigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!
Kul att du finner dig tillrätta. Jag är stolt över att du´kan guida i Stockholm. Lotta åkte hem idag med Gurkan. Lite tomt är det allt. Men snart kommer du väl hem någon helg..? Puss och kram från mamma

Anonym sa...

Åhh...blir så varm och glad av att läsa din blogg vännen. Så kul att du trivs.