fredag, april 27, 2007

Amputerade hyffskörtlar

Folket på bussen jag åkte med hem från Sundsvall idag måste ha fått sina hyffskörtlar amputerade. För jag är övertygad om att hyffs kommer från en körtel bakom höger öra.
Scenario: Chauffören får motorstopp. Fransktalande kvinnor med hysterisk bebis börjar garva. Leder till att finnig pojkjävel skriker: "Haru fått körkortet i ett flingpaket eller?". Leder till att aspackad A-lagare börjar fetflabba och vråla: "Neeejch, i en öööölbuuurkch". Ursäkta min svåra depression över mänsklighetens tillstånd. Mina sympatier till den stackars chauffören.

Hoppade av på slumpmässigt vald hållplats i närheten av Härnösand. Var tvungen att kissa. Hade börjat se segelbåtar. Klart som fan att jag lyckades pricka det enda stället utan ett enda träd i sikte. Humorn! Kröp ner i ett dike som luktade koskit och satte mig. Ända i sikte... det törs jag nästan lova. Sen ringde jag min älskade mor som hämtade hem mig till äpple- och curryröra :D

Trött på ett omfattande sätt. Har smilat mina käkar ur led och sålt biljetter till sommarteater. Det vara roligt. Jag blev översocial av kaffe från radiochefen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är vi två som suttit och funderat över människors beteenden på bussar :) Visst blir man ibland förstummad över hur människor kan bete sig mot varandra...

Olof sa...

hyffs är ett svårt ord

E.V sa...

sommarteatern? du vara med? jag vill se. När?

Louisa Erika sa...

Kvartersteatern S-vall. Folkets park 9/6-3/7. Ny version av Les Misérables. Kom! :)