onsdag, april 25, 2007

Mango, syltgrottor, Svensson-sex

På radio pratar de med en kvinna som heter Mango... Ja, eller Ulla... Ja, eller Ulla Mango. Hon tycker att mango smakar tvättmedel. Kanske borde jag skicka henne en burk mangochutney...

Och så bakar jag. Det är mitt substitut för att göra något vettigt. Blev syltgrottor. Syltgrottor är typ 99,9% smör (helt ovetenskaplig beräkning). Jag ska inte äta dem. Jag ska frysa in dem i påsar. Sen kanske jag tar fram dem om någon vill komma och fika. Syltgrottorna är kanske 50% ekologiska...
Baka är för mig att låtsas som om jag sysslar.

Tittar på första säsongen av L word och blir lite förälskad och engagerad i fiktiva människor.

Mammas Amelia: "DU FÅR: Dieten som funkar." Dieten som funkar utlovar -5kg på 14 dagar.
"DU FÅR: Trädgårdsskola för nybörjare." Trädgårdsskolan för nybörjare utlovar många blommor fort.
"BADMODE med hög gör-dig-snygg-faktor." Är det före eller efter "Dieten som funkar"? Är det före eller efter skit under naglarna av "Trädgårdsskola för nybörjare."
Så många viktiga frågor, så lite tid...
"NY TREND: SVENSSON-SEX PÅ NÄTET." Före eller efter?

Köket doftar hallon.

Inga kommentarer: