måndag, april 30, 2007

"This is the way that we live, and love"

Jag slukar L word just nu. Avsnitt på avsnitt. Säsong på säsong. I ett svep, maniskt. Jag har bara fastnat. Jag tycker att TV-serier gör sig i svep. Man lever sig in bättre, liksom försvinner för ett par dagar. DVD-boxar är mina bästa vänner. Jag lever i mitt eget hål för tillfället. Det är ont om människor att träffa. Ibland träffar jag Omas och har prettoavvänjing/skrivarverkstad/fikafrossa. En liten blick ut i verkligheten. Tycker om Omas. Men jag saknar de andra människorna. Alla människor, de jag inte träffar.

Idag är det tänkt att man ska hälsa våren. Härnösand är ett svinkallt rått blåshål, dagen till ära. Istället för majbrasa och mängder av alkohol frossar jag i portvinsstuvade champinjoner och chokladglass. Tog mig i alla fall ut på en ordentlig promenad i förmiddags. Man kan inte försjunka helt, inte låta sig sväljas.

Jag funderar på att köpa en ny cykel.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vägrade också stå och frysa vid nån majbrasa och se en massa ungdomsfylla. Beställde pizza och jäste istället. Saknar dej vännen! Kommer förmodligen hem till Härnösand den 17:e maj, ironiskt nog just den dagen...

johanna n sa...

Hello Midear,

Midsommar i England i nya huset med massor av intellektuella, kreativa och galna typer. Yes?

Om du fixar transport till England och tebax 22- 24 juni plus minus, sa star jag for resten.

Muchos lovos,

Johanna

Anonym sa...

Åh vad jag avundas dig!

Anonym sa...

och jag kommer till råtthåler den 16:onde maj. Och sen i Juni kommer jag igen. Då är Olof med. Han säger de ska bli kul att träffa dig. / Elin

Anonym sa...

För att du bor i ett svinkallt rått blåshål med eldar.

elli sa...

Oh! Måste plöja min Six feet under-box... Suget!

johanna n sa...

If you looooov me, you would...
Na... srsly... om du har andra planer forstar jag precis... det ar ju trots allt midsommar...

men om inte, KOM! :) I miss jo sa mycket. Ursakta kanslosvallet men jag ar less pa att alltid vara sa kontrollerad. Sa nu gar jag med flowet.

Halsa mams och paps och systern i oh... ja, jag vet ju precis var hon bor, men har fatt akut jarnstopp.