fredag, april 13, 2007

Jag jag jag jag jag

Snodde de här frågorna av Elli. Var tvungen. Älskar såna här frågeformulär. Gillar att fylla i enkäter från SCB också.

Tio första

Första bästa kompis: Stina, på dagis. Fast den som hållit i sig längst är ju Linda. Ända sedan jag var sex.
Första bil: Ehhh. Bil? Hade en liten rosa i plast.
Första kärlek: Erik och jag hade möten i en buske och pussades.
Första husdjur: Hoppsan, the rabbit. Hade ingen som helst namnfantasi på den tiden. Gissa vad Hoppsans mamma hette...
Första semester: Första egna var nog Konfirmationsresa till Huvudsta'n. Annars skulle jag tippa på Skåne med päronen.
Första jobb: Gatumusikant
Första köpta skiva: Det vill jag nästan inte svara på. Meeen, det var Carola the Hits. Den kostade en femma på loppis. LP...
Första riktiga kärlek: Det är den hemliga som fortfarande håller i sig lite på avstånd
Första piercing: Har inte ens hål i öronen
Första konsert: Måste ha varit Skulefestivalen 1983 då Louisa var en liten liten bebis...

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Inte så hippt men... White Russian. Skulle ha velat svara: Någon form av rökig single malt.
Senaste bilfärd: Hem från Wirströms café i Johannas Pega
Senaste filmen du såg: My summer of love. Kåsigt namn, sexig film
Senaste ringda telefonsamtal: Till min chef, för att sjukanmäla mig.
Senaste bubbelbadet: I Piteå, kankse 1994.
Senaste spelade cd: Dixie Chicks - Home
Senaste kyss: Påskafton. Full nog att kräva en av en tjej jag suktat lite efter.
Senaste gången du grät: Igår, nån blödig jäkla amerikansk skitserie.
Senaste måltiden: Rostat bröd med färskost och kalkon.

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar?
Blivit kär vid första ögonkastet? *rodna* Jodå...
Blivit arresterad? Inte
Fastnat med blicken i någons urringning? Hehe... ofta...
Fått ditt hjärta krossat? Det också
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Inte.
Haft ett one night stand? Close enough...
Busringt till någon? Hehe. Och han ringde tillbaka. Sjukt rolig snubbe...

Sju saker du har på dig

Raggisar
Bruna velourbyxor
Svart linne
Munkisen som typ är en kroppdel.
Svarta trosor
Hårnålar
Randiga strumpor


Sex saker du gjort idag

Städat köket. Deluxe
Bloggat om hur oorganiserad jag är.
Mailat Marre
Lyssnat på Christer
Gosat med Gurkan
Bajsat

Fem favoritsaker utan rangordning

Datorn
Nalldemar Tütte
Böcker
Marimekkoskrivbok
Mugg med en liten rosa mask på kanten

Fyra personer du kan berätta allt för

Ingen får veta ALLT. Vissa saker berättar man knappt ens för sig själv.

Tre val

Blått eller rött? Blått. Kornblått äger alla färger
Sommar eller vinter? Egentligen vinter. Fast nu vill jag ha sommar. Jag har köpt så vackra sommarkläder från Gudrun.
Choklad eller chips? Dum fråga. Alltid choklad. Alltid

Två saker att göra innan du dör

Sommarprata i P1 (Ja, jag snodde ditt svar Elli...)
Gå pilgrimsleden till Santiago de Compostela

En sak du ångrar

Att jag gick jävla SpHu på gymnasiet.

4 kommentarer:

elli sa...

Ha! Vi får tävla om vem som får sommarprata först! Å Santiago del compostela, det vill jag ju också...

elli sa...

Oh! Som om vi blivit bönhörda! P1 ger lyssnarna en chans att göra sitt eget sommarprat!

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/artikel.asp?ProgramID=2071&Artikel=1276885

Anonym sa...

Ni kan ju inte sommarprata i egenskap av pöbel! Själva grejen måste ju vara att ni är viktiga och därför får snacka i radion?

johanna n sa...

Javla SpHu?! *grater*

Menmenmen... Om du inte hade det sa skulle jag ju troligen inte kanna dig alls!

Ok, inser att det kanske gar djupare an sa! Hehe.