fredag, april 20, 2007

Doft

Ur led är tiden. Ur led är världen. Ur led är Sverige. Med besked. Vår nya fina högerregering har bestämt att dra in bidraget till översättning av svensk litteratur utomlands. Och det gynnar Sverige hur?
Läser Bodils blogg och smittas av frustrationen. Var förresten frustrerad redan innan. Därför måste jag skriva lite om mitt liv som kassörska. För att glömma att världen fortsätter sitt vansinne utanför Stormarknadens portar.

Här följer en lista på sådant vi kassörskor uppskattar när ni köper. På grund av doften.

Färska kryddor. (Företrädesvis basilika och oregano)
Butterkaka
Sköljmedel med vaniljdoft
Färska jordgubbar

Sverige stinker. Basilika och butterkaka doftar. Idag tänker jag baka syltgrottor. För att jag är en liten tant.

7 kommentarer:

Anonym sa...

jaa...basilika eller basilíka som en viss hemkunskapsfröken uttalade det :) Det doftar väldigt gott. Louisa, kom hit snart så kan vi laga mat med basilika ihop!

Olof sa...

alla ska bort enligt blå....snart tas de riktiga dofterna bort och ersätts av vinstdrivande dofter

Anonym sa...

Jag tror också det. Har svårt att se på vilket vis dofter ska vara lönsamma egentligen.

Jo, såhär är syftet för dealen förresten. Jag tänkte sammanfatta mina poeter i en egen diktsamling, en personlig antologi för mitt höga nöjes skull. (det här är för övrigt skrivet på den högrtravande svenska man lätt får efter en Bergman-film så det är önskvärt att det också läses så). Adressen får du senare. Jag har inte brådis än så länge.

elli sa...

Det är inte en slump att "blå" rimmar med "gnälla på"... Jag diggar Pure Purple av Hugo Boss.

E.V sa...

Din dröm kan gå i uppfyllelse.
De söker en historia till sommarpratarna i sommar. Du kan få spela in ditt eget sommarprogram. Läs mer på www.sr.se

Hoppas du gör det, för jag kommer att lyssna!

Olof sa...

låt mig påminna er om att jag har med på min görainnanjagfyller30års-lista att va med som pratare på sommarpratarna...då har man uppfyllt allt man vill tror jag...sen finns det inget mer....INGET MER!

Olof sa...

man kan fråga sig om jag är trött på mig själv....jo ibland