onsdag, april 18, 2007

Tulpanerna har vissnat

De står och slokar på matsalsbordet. De höll sig länge ändå, de gula påsktulpanerna.

Nu tänker jag räkna upp vad jag gjort idag. För att kunna bevisa för mig själv att det här inte varit en intetdag.

Tvättat två maskiner, varav en är hängd också.
Övningskört och stött på en hel massa ovanliga hinder på vägen
Lyssnat på radio
Läst söndgasbilagan
Pratat med Poofie
Bokat tågbiljetter till Båstad

Inte en helt vansinnigt överaktiv dag. Rentav lite slackerbetonad. Men ikväll ska jag på dansrep inför sommarteater. Och jag är ju faktiskt hyffsat förkyldtrött. Tänk att man alltid ska behöva legitimera sin ickeaktivitet. Slappna av, slappna av.
Efter dansrepet kanske jag ska börja titta på första säsongen av Weeds. Någon som sett Weeds? Har jag något att se fram emot?

Det är fasansfullt vad gärna jag skulle vilja vinna den där novelltävlingen från SVT.

1 kommentar:

E.V sa...

köpte rosor till mig själv. Tänkte att de kanske inte sloknar lika snabbt som tulpaner. Rosorna jag köpte har aldrig slagit ut. Köp aldrig rosor till dig själv. Bättre med slokna tulpaner.