onsdag, maj 16, 2007

Eremitkräfta

Jag sitter här med min radio och läser Bodil som vanligt. Hon förespråkar eremitlivet. Själv tror jag bestämt att jag förespråkar umgänge. Kankse för att jag sitter här i min, inte helt självvalda, ensamhet och inte orkar ta mig för.

Just nu - rent bokmässigt - läser jag antologin "Sjutton" från Jakobsbergs folkhögskola. Den är, bitvis, underbar. Låt mig få bo bland gröna träd och skriva, utan prestationsångest.
Låt mig sätta den förbånkade sången idag. För att mitt självförtroende behöver det. För att jag inte har ork nog att jobba mot mina tendenser, att hänga upp mitt jag på det jag gör.

Jag vet inte vad det här inlägget handlar om. Upptäcker att mina inlägg har slutat handla om, alls.

Vad skulle det stå på min gravsten? Återkommer om det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skrev Plura en låt om mig skulle jag också förespråka eremitlivet. Eller det gör jag ju ändå, jag menar det är inte för inte som Bertil Enstöring etsat sig fast i minnet.

Min favorit är "Snabbt jagar stormen våra år", det vill jag ha på min. Eller möjligtvis: "Jag tror jag tar en paus och vilar lite". Spänd inför att få veta din.

Olof sa...

Just nu har ni en underbar flicka på besök i Härnösand.