tisdag, maj 22, 2007

Om vädret och mitt hår

Skriver ett inlägg som egentligen hör hemma igår... eller i söndags. Mitt hår har numera en färg kallad "Mahogny". Direktöversatt är det någon slags mörkt brunröd nyans. Tydligen hade man inte hysteriskt eldrött hår i 1800-talets Frankrike... Vaddå?
Meeen, jag är mycket nöjd med min nya look. Den ger mig ett betydligt mer dramatiskt utseende. Jag tycker faktiskt att jag - för att återknyta - ser lite fransk ut.

Och så vädret. Solen är bara strålande och fantastisk. Jag kan ha min blå klänning och får äntligen inviga mina nya fräsiga skor. Haha. Fräsiga är ett så oerhört töntigt ord. Gillas!

Nu ska jag ha litterärt möte med Omas. Eeeh. Sanningsenligt så handlar det ganska mycket om kaffe också. Bara för att jag egentligen inte ska dricka ovan nämnda dryck. Man måste ju vara ligist någonstans. Lite sådär småbusigt regelbrytande.

2 kommentarer:

elli sa...

Civil olydnad ftw!! Oh, kaffe...
Du kanske skulle toppa med basker också?

tomasselin sa...

Hej plutt. jag älskar dig, du är så gullig... älskar att fika med dig, inte för att fikat är så gott, utan för att du är så rolig... Hoppas att du överlever terrorn i bilen bara :) har börjat skrivi i min blogg nu. Den heter "Så länge jag lever", du kan säkert hitta den genom att trycka på mitt namn. annars är adressen tomasselin.blogspot.com, tror jag. KRam!