måndag, mars 26, 2007

90 km/h

Idag är det vår och jag körde pappas kombi i 90 km/h för absolut första gången.

Våren är varm och mjuk och underbar i år. Tidigare har jag avskytt våren. Det var när jag mådde som sämst. Det kändes som om våren var en pekpinne på mig. Som en följespot efter mig vart jag gick. Som ville visa världen att jag var en konstig typ som inte log - fast SOLEN sken(!!). I år älskar jag våren. Jag gick till jobbet med kappan oknäppt, utan vantar, utan basker. Mitt nyröda hår fladdrade i vårvinden och jag kände mig osedvaligt snygg. Kanske för att jag pånyttfunnit en gammal favoritklänning i garderoben. Våren!

Jag blir glad av våren i år. Alla blir inte glada. Att våren kommer betyder inte automatisk lycka. Men solen var en smekning idag.

3 kommentarer:

E.V sa...

vår lycka, vårlyckan.

Anonym sa...

Åhh...vill se ditt nyröda hår!! :)

elli sa...

Det är konstigt, man blir lika förvånad varje gång över att våren kommer...