söndag, mars 25, 2007

Våffeldagen

Jag kan aldrig lämna recept ifred. Idag var det tur. Läs om mina supervåfflor de luxe på receptbloggen. Pappa hade tänkt äta en, det blev tre...

Folk med snäv smak när det kommer till mat - som bara gillar spagetti och köttbullar/potatis och kött - är det lite synd om. Tänk vilka enastående smakupplevelser de går miste om. Tänk parmaskinka, mögelost, feta, soltorkade tomater, exotisk frukt, enastående fiskrätter... you name it! Om man kategoriskt säger att man inte gillar "fisk" hoppas jag att man smakat alla sorters fisk för att komma till den slutsatsen. Det finns så mycket god mat, så många osmakade rätter. Mat är fantastiskt.

Mamma hade gjort fisksoppa att äta före våfflor de luxe. Åh, mammas fisksoppa, med saffran, tomater och lök. *dregla*

Imorgon ska jag göra en surdeg!

1 kommentar:

elli sa...

En kompis sade att han tyckte det var ett onödigt ont att behöva tänka på att fixa mat. Det kan jag förstå. Men han gillade inte att äta heller. Åh! Mat! Måltider är ju dagens höjdpunkter!