måndag, mars 05, 2007

Bokrean

Klart att bibliofilen måste ha ett inlägg om bokrean. Dessvärre - och dessbättre för min plånbok - fanns det inte direkt massor av titlar för mig i år. Kankse hittar jag fler fram emot slutat av rean. Då dyker ofta de märkliga poesiböckerna, som legat gömda under äckliga Jan Guillo-bamsingar, upp till vrakpriser.

Nu en liten - men dock - lista över vad jag fyndat hittills.

Birgitta Stenberg - Alla vilda 79kr
En tegelsten om vegomat 49kr
Mikale Niemi - Svålhålet (ljudbok) 119kr
Göran Hägg - Nya författarskolan 79kr

Övrigt intressant på bokhandelns bord var sådant jag redan äger. Johanna Nilsson, Bodil Malmsten, Karin Alvtegen... - sådant som kommit till mig i form av vackert inslagna paket till jul och födelsedag.
Jag tror att min meningsbyggnadsförmåga tagit semester. Det får gå ändå.

Sen kan jag sällan hålla mig borta från att köpa kok- och bakböcker. Håller ögonen på en otroligt vackert illustrerad bok om choklad, en bok om "Fluffins" (jag tror ni ska förstå), samt en bok vid namn "Kärlek oliver och timjan". Men jag ska inte förköpa mig (än), det slutar ändå bara med att de står i bokhyllan och är dekorativa. Mat lagar jag på gehör.

Mamma köpte en brödbok för diabetiker, samt ett litet lager av sin favoritbok "Istället för en blomma". Själv har jag ett litet lager av "Priset på vatten i Finistére". Ser det som en uppgift att dela ut den till folk jag tycker om.

Ackompanjerad av Emmylou Harris -If I could be there (live), Alison Krauss - Broadway, Claire Lynch - Only passing through.

3 kommentarer:

Olof sa...

Jag köper bara kokböcker....resten stjäl jag av tanter på stan

Anonym sa...

Istället för en blomma är helt fantastisk. Den har jag gett till minst tre personer.

elli sa...

Köpte en världsatlas. Så jag inte ska behöva gå vilse... Missade vegkokböckerna, bara rådyra kvar...