lördag, mars 17, 2007

Ett fik

Jag vill vara det där fiket alla går till. Det där alla trivs och vill sitta i timmar.
Världen är så välsminkad och stirrande. Jag är blek och har en jacka som hotar att ta över världen.
Jag undrar om hon med de välarrangerade lockarna också värker.
Idag tror jag att jag är en medioker författarbluff. Att jag är en skrivkrampande amatör.
Hur kan man vara cineast men gäspa av leda när man tittar i videobutikens hyllor för miljonte gången, och inte vill se någon av filmerna?
Varför är det så krångligt alltid?
Pengar är ett gissel. Gissel gnissel. Tråk tråk tråk.
Hur ska jag ha råd med mitt liv?
Fast om jag var fiket och alla kom till mig kankse jag skulle stänga dörren.
Trivs med mig!

1 kommentar:

elli sa...

Hon med de välarrangerade lockarna värker också. Men hon förstår inte varför. Hon har ju så välarrangerade lockar...