måndag, mars 12, 2007

Västergötland

Västergötland i punkter

+ Skarabor är trevligt folk.

+ Bert Karlssons nya skötebarn "Fame World" är bland det mest tragiska jag har varit med om. Ett köpcentrum där "Sko-kanonen" är en höjdpunkt och minst fem butiker redan slagit igen. Det mest upphetsande i hela komplexet måste ha varit "Dr Muggs dassland". Oj, vilken humor! Alla ni som sett "Janne Långben - the movie", när de kommer till nöjesparken med pungråttorna, kan föreställa er atmosfären...
Lotta frågade en kvinna i en öde servering om de hade korv. "Nä" sa hon och försvann.

+ Jag lyckas inte med mina försök att härma västgötska.

+ Jumper och raffig är ord jag stötte på i Skövde. När hörde ni de orden senast? Underbart!

I övrigt har jag planer på att rensa bort hälften av mina kläder. Jag använder väldigt få procent av det jag äger.
Om kornblå är den nya modefärgen har inte butikernas inköpare uppfattat det. ETT kornblått linne lyckades jag gräva fram efter två dagars sökande. Jag vill ha fler blå kläder!!

Ett litet citat inför Dolly-konserten imorgon. "Jag tar inte illa upp av blondinskämt. Jag vet att jag inte är dum. Jag vet också att jag inte är blond". Man måste älska henne.

1 kommentar:

E.V sa...

Hälsa Skara!, vart de nu ligger?