tisdag, januari 09, 2007

Astrid Lindgrens röstgen

Lyssnar på Saknad av Karin Alvtegen. Hon läser själv. Jag hör hennes röst och får märkliga flashbacks till barndomens kassettband om Emil och Ronja. Mycket riktigt var Karin Alvtegens morfar bror med Astrid Lindgren. Därmed måste jag dra slutsatsen att den släkten har en mycket dominant röstgen. Det är som att höra Astrid, och ändå inte...

Är lagom road av den nya svenska vintern. Gick de tre kilometrarna till stormarkanden i piskande ösregn och isande vindar. Sen jobbade jag i tre timmar. Tre timmar!?! What's the point?
Kanske vara det bara för att jag annars inte skulle ha fått träffa den galne mannen med julskinkan. Och så har man ju fått lära sig att man måste ha tråkigt, för att man ska märka när det bli kul igen. Ja, sååå är det säääkert. Jäkligt lam ursäkt. Lam!

OK... skrivkramp...

Jag är lite glad idag. Det finns de som läser...

Men mitt irriterande trådlösa nätverk lägger ner hela tiden. *morr*

Inga kommentarer: