fredag, januari 05, 2007

El-giganten...

Idag är dagen då jag känner en märlkig ilska gentemot El-giganten. Jag kan inte ens förklara varför. Det är inte så att jag varit där idag heller... Jag blir bara förbannad när jag tänker på de stora äckliga lysrörslokalerna fyllda med elektronik till misstänkt låga priser. *kaskadspy*

Jag har skaffat messenger idag. Dessutom har jag förklarat mig själv elektroniskt inkompetent. Jag behöver ju faktiskt inte lära mig något om skiten heller. Jag ska vara komplett beroende av Poofie och Jimmy hela mitt liv. Har jag nämnt att jag hade MVG i datakunskap på gymnasiet. Århundradets humor! Säger kanske något om betygssystemet... no further

Jag har för dyr smak för att vara vänstervriden och fattig - i alla fall när det kommer till mat. Fick jag bestämma skulle jag äta färsk fisk, härliga ostar och oxfilé varenda dag, tillsammans med färska ekologiska grönsaker. Så skulle jag ha en personlig kock också. Till efterrätt skulle jag äta lyxig choklad, färska frukter och ytterligare ost. Inte ett kilo skulle jag gå upp i vikt heller.
Sen skulle jag ha ett välfyllt barskåp. Olika single malts, årgångsviner och likörer (så att man kan göra alla dessa drinkar)...

Poofie och jag åt trerätters italienskt idag. Prisvärt och gott. Rött vin till varmrätten och mera rött vin framför TV:n just nu.

En kund sa till mig idag att han tyckte jag var snäll jämt. Han var fin. Vissa kunder gör en glad. Vissa kunder verkar se att det faktiskt sitter en riktig människa där, bakom kassan.

Det var dagen...

Inga kommentarer: