torsdag, januari 18, 2007

Russintjejen, vill du bli min?

Jag är hemligt förälskad i en av mina kunder. En jättesöt tjej som alltid ler varmt mot mig och tilltalar mig som om vi vore vänner - fastän jag inte ens känner henne. Och så handlar hon så sympatiska saker: KRAV-märkta russin och annan torkad frukt, fairtradebananer och quornfärs... Igår hade jag helt klart för mig allt hon hade köpt och skulle skriva om det här på bloggen - för att övertyga världen om hur mysig hon måste vara - fast idag minns jag bara hennes ansikte och de där russinen (två påsar). Det räcker i och för sig för mig...
Imorgon jobbar jag morgonpasset. Då kommer hon säkert inte att handla av mig - hon handlar på kvällen...
Och alla ni som är paranoida och tror att kassörskor fantiserar om er, utifrån vad ni köpt... Det är bara att ge er rätt. En av de bästa sakerna med stormarknadsjobbet är ju att jag får en liten inblick i era liv, och får fundera över vad ni ska ha era varor till...

Nu en söt berättelse från kassan som förmedlar hopp om mänsklighetens godhet. En kvinna handlar av mig och upptäcker att hon inte har pengar nog. Hon talar ganska dålig svenska men till sist förstår jag att hon vill ta bort limpan, för att kunna betala. Jag gör detta, hon betalar och går för att packa. Då säger kvinnan bakom: "Ta den där limpan på mitt kvitto, så får hon den av mig". Jag blir varm i själen! Femton spänn är inte mkt pengar om man har dem, men man kan göra en annan människas dag med dem...

Russintjejen... du vet var jag finns ;)

1 kommentar:

E.V sa...

JAG VISSTE DET! Så fort man köper ett paket kådisar, tänker ni kassörskor "jaha, nu ska hon hem och göka".
Det är därför man aldrig gör det.