fredag, januari 26, 2007

Date my mom

På svenska: Dejta min morsa.

Kanske det äckligaste jäkla sexistprogrammet på TV just nu. En kille får dejta tre mammor som ska försöka sälja in sina respektive döttrar. Killarna lyssnar på vad de berättar och får sen fälla härliga kommentarer i en annan kamera. De får också kommentera efter att ha sett döttrarna...

Käcka komentarer som

"She's a virgin? What a waste!"
"From looking at her mom I believe she might have some dump in the trunk" (stor bak)
"Oh, she's OK, but she's no Britney Spears"
"I'm not cool whit her having had too many boyfriends"
"I love cheerleaders, bring it on!"
(efter att mamman visat upp baken, som hon klämt in i dotterns jeans) "That didn't score you any points Gail"

De värsta kommentarerna har jag förträngt. Så vidrigt att jag mår fysiskt illa! Och den här skiten visas i svensk TV. Tittarna är säkerligen mestadels unga tjejer som tror att det är såhär livet funkar. Man ska vara mallen. Man ska vara den lilla dumma sommarblonda tjejen med cheerleaderkropp. Man ska inte vara "lösaktig", men inte hålla på sig heller. Och det mamma ska säga för att finna kärleken till sin dotter får - ve och fasa - inte anspela på några inre kvaliteter. Säg däremot gärna att tjejen ser ut som Britney och dansar som Beyoncé. Säg att killar suktar efter henne - men inte för ofta. Säg att hon gillar partyn, men inte blir för full... etc, etc...

Blä blä blä!! BLÄÄÄÄÄ!!

3 kommentarer:

elli sa...

Gaahhh!! Inte sett, men det låter creeepy..!!! Finns ju en variant då föräldrarna ska hitta en NY partner till sin dotter/son, alltså en partner som är vettigare än den de redan har. Alltså. För att KÄRLEK är så fett överskattat, eller? *morr*

Olof sa...

du skriver så mycket i min blogg så nu länkade jag din till min.

Anonym sa...

Morr morr morr!!! Usch, blir lika ilsk som du då jag läser om det där programmet vännen! Det är rent ut sagt förjävligt, och då är inte jag den som svär ofta...