lördag, januari 06, 2007

Joan Osbourne - One of us (unplugged)

Idag är en pyjamasdag. Alla som någonsin haft en förstår vad jag menar. Har fuskat dock, och bytt pyjamasen mot mysdress... Fram för velourbyxan!

Lyssnar på Joan Osbourne i min ytterst nya mobil. Den är helt otroligt flashig och jag fattar inte ens hälften av allt man kan ha den till. Poofie tycker nästan inte att jag är värd den, eftersom jag egentligen är helt ointresserad av dess förträfflighet.
Men jag är glad för ljudet i Mp3-funktionen och jag tycker om den rosa bakrunden med löv som rör sig...
Mest är jag glad för att Poofie fattar hur allt hänger ihop.
Elenor bloggade om olika sorters intelligens och kunskaper igår. Så rätt hon har. Så rätt. Poofie är eventuellt ett datageni - eller helt enkelt bara ung och allert. Jag är ju faktiskt bibliotekarien, Barbro 55, egentligen...

Ikväll är jag ensam hemma. Ska jäsa framför TV:n och se på massor av Six feet under-avsnitt. Har dessutom inte ens ätit upp översta lagret av min julklappschokladask från stormarknaden.

Eftersom jag ogillar produktplacering tänker jag inte nämna namnet på varken mobilen eller stormarkanden...

Bakåtsträvartanten tackar för sig

Inga kommentarer: