fredag, februari 09, 2007

Ahhh! Långhelg!

För att klargöra: Det halv sju som nämndes i min blogg igår syftade på kl.19.30. Jag sover alltså på nätterna, men kliver upp 04.30. Därav ytterst trött. Klargjort! :P

Idag var jag en sån där käck och glad kassörska. Fyndig var jag också, kom med fyndiga kommentarer och så (gör det ibland, när jag drabbas). I gengäld fick jag käcka, glada och fyndiga kunder. Då är det lite kul att sitta i kassan.
Annars gick dagen mest åt till att räkna ner till den stundande långhelgen. Ahhhh! LÅNGHELG! Ledig ända till tisdag. Helt absurdt. Och inte en enda morgon nästa vecka. Ahhh! "Normal" dygnsrytm skall återinföras...

Igår trodde jag att det redan var fredag - vilket är fullständigt ologiskt, eftersom onsdag var måndag för mig... - och gissa hur besviken jag blev när jag kom på mitt misstag...

Övningskörningen fortsätter. Det som är svårast är det där att veta när man ska göra vad med vilken pedal. Personligen vill jag aldrig släppa kopplingen - den är som en gatans snuttefilt. Pappa håller inte med (...inte bilen heller). Det mest förekommande ordet under mina övningskörningar är: "GRUNDGAS!!". Om att gasa tycker jag inte... Men jag backade ganska snyggt runt ett hörn idag iaf.

De två sidorna, som är början på min roman, liksom förblir två. Jag kanske får ge upp tanken på att skriva den i kronologisk ordning, för jag har bra koll på vad som ska hända på flera ställen betydligt längre fram i handlingen. Har en sida med lösryckta händelser som börjar bli full.
Nu måste jag ta ett viktigt beslut bara. Ska jag införa en ytterligare synvinkel eller inte... Sen vet jag inte om en redan införd person ska få bli huvudperson två, eller om jag ska införa en ytterligare och göra henne till nämnda tvåa...

Surfade runt på umu.se idag. När blev psykolog- och dietistprogrammen samhällsvetenskapliga utbildningar? Logiken? Nån? Snälla!!

1 kommentar:

Anonym sa...

En fråga, när är boken beräknad att bli klar?