fredag, februari 02, 2007

Louisas Modeblogg!

Februari.
Det är en ny månad nu, och jag inledde den med att vara blogglat... Stygg, stygg bloggarLouisa! För att kompensera er läsare tänker jag därför dra till med ett trendinlägg :p Det är dags för det absolut första inlägget om mode...

En fluga som jag - kanske dessvärre - hakat på är det här med Smoothies. Det är ju jättegott, hippheten till trots. För en sån som jag, som behöver minska sitt sockerintag, är det ju dessutom utmärkt som substitut. Lägger ut min favvis på receptbloggen inom kort.

Så var det dags för klädmodet denna februari anno 2007. Jag röstar på prickar och ränder. I övrigt vansinnigt varma skor och koftor med fina knappar. Allt ska gå i svart, vitt och brunt med kornblått och lila som accentfärger.
Fattar inte varför jag inte är modeorakel deluxe, med min osvikliga smak och känsla för detaljer. Butiksbiträdet på Indiska sa faktiskt att min kombo lugnt skulle kunna hänga på en av deras skyltdockor...

På hårfronten är det lite halvutväxt rött och urklippt som gäller. För att skapa nån slags form krävs snoddar, och minst ett spänne i luggen.

På stormarknadsfronten gäller fler trevliga kunder (som idag) och fler sovmorgnar (inte som idag)

Hippaste vädret är massor av snö och en temperatur på runt 10*C. Svårt ohippt är halka, slask och plusgrader.

Nåt annat som är sådär småsvalt är mina försök till att ta körkort...
Ehh... jag kanske bloggar om det senare... Beror på hur pinsamt det blir...

2 kommentarer:

elli sa...

OMG! Louisa goes mainstream och bloggar om trend och mode...! ;) Surfade runt på löst folks bloggar häromdagen, det är SJUKT vad folk skriver om mode, och ser sig själva som orakel... Pinigt extra eftersom de har fel. There can only be one. GO LOUISA...!!!

Olof sa...

olofs modeinlägg:
Modebloggar! dom kan dom. Har aldrig fattat varför mänisskor lägger ut bilder på sig själv och förklarar att det är detta de har på sig idag.
Mitt mode tips: låna ett par gamla sunkiga vinterskor som stinker... det har jag gjort. En sak till...jag bär svart idag. och imorgon med.