måndag, februari 05, 2007

Eva

Romanen om Eva heter numera Novellen om Eva. Det känns mindre pretentiöst på det sättet. Fast ju mer jag tänker på den som novell och släpper på kraven desto troligare känns det att den skulle kunna bli en roman.
De medverkande i novellromanen är väldigt tydliga för mig. De är färgstarka och fantastiska och trasiga och tårögda och älskande och älskade.
Det är bara det här med att faktiskt sätta ord på allt det som är så tydligt för mig, så att alla andra förstår det också.
Att det ska vara så förbaskat svårt att bara göra det. Lite kanske det är för att världen just nu bjuder på så många lättillgängligheter att jag inte orkar gräva runt inom mig, efter det som är lite svårare att greppa.

Min hjärna är som sås just nu. - sova -

Idag fick jag ett samtal från en som bara ville säga att hon tyckte om mig.

2 kommentarer:

E.V sa...

Och min såshjärna har torkat fast.

elli sa...

Jag tycker också om dig! KRAMEN!