lördag, februari 10, 2007

Bloggflow

Jag har kommit in i ett bloggflow. Kommer på saker jag måste skriva om hela tiden.
Nu tänkte jag skriva om tre skilda ting.

1. Någonstans under funderingar på att skriva något kommer man på att man MÅSTE skriva just det. Det är en märklig känsla. Den kommer så långt inifrån dig som du någonsin kan ta dig. Samtidigt är det bortom dig - fast det är nog logiskt.
Håller på med kapitel två nu. Tror att jag bestämt mig för bara en synvinkel, en persons utgångspunkt.
Jag har ungefär lika dåligt tålamod med att skriva som jag har med att läsa. Jag vill FRAMÅT!

2. Håller på att läsa "Fem personer du möter i himlen" av Mitch Ahlbom. Vet inte om jag gillar den. Jag avgudade hans "Tisdagarna med Morrie" Nu vet jag inte. Står som ett frågetecken. Lite känns det som om han försöker sälja något till mig. Lite samma med Paolo Coelho. Älskade "Alkemisten" och "Veronika bestämmer sig för att dö". När jag läste "Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät" kände jag mig irriterande påpassad av någon ur ett trossamfund.
Läste också just ut "Jenny" av Jonas Gardell. Inte kanon. Jonas Gardell finns för mycket överallt i boken. Han står lite ivägen för sitt eget verk - tycker jag.
Ska försöka bli en ännu mer läsande människa - tålamodet till trots.

3. Mamma sa till mig igår att hon hade funderat - utan att prata med mig - på om inte jag skulle kunna bli psykolog. Sammanträffande som man ska tolka in saker i, eller bara crazy?

Inga kommentarer: