tisdag, februari 06, 2007

Leka författare

Satt på biblioteket och lekte författare idag. Lyckades nästan klämma ur mig en hel sida. Biblioteket har en mysig atmosfär och ett trådlöst nätverk som bara studenter får surfa på. Tur att jag inte är student, för då skulle jag smita från det pockande författandet och blogga istället. Det är viktigt att jag sätter mig någonstans där jag inte kan distraheras. Det är otäckt att författa och ack så lätt att låtsas som om det inte behövs... Och behövs gör det ju kanske inte heller - för världen i stort alltså. Men jag kanske behöver det. I alla fall gör Eva det. Jag tror att det kan bli en vacker berättelse.

Sitter med mitt mjölkglas och väntar på att sömntabletten ska kicka in. Inbillar mig att de verkar bättre om jag sköljer ner dem med mjölk. Avskyr morgonpassen. (Eventuellt har jag nämnt det förut)

Poofie har flyttat nu. Det gör ont i själen. Saknar min syster massor! Jag säger som pappa: "65 mil!.. *paus för att ge eftertryck*
Saknar de små kattkräken också. Låter fortfarande alla dörrar stå på glänt, så att jag inte låser in dem någonstans...

1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag saknar min författande, bakande, sjungande, flummiga bloggskrivande kompis så HÄÄÄÄÄR mycket! För det är ju faktiskt 20 mil emellan oss... När kommer du hit och hälsar på?