söndag, februari 18, 2007

Rödvin + magkatarr = dum grej

Annan dum grej är jämfotahoppning i timtal.
Ytterligare dum grej är att vara tillnyktrad på krogen i Härnösand.
Fånig grej är resultatet i dagens melodifestivalomgång.
Annan fånig grej är att jag inte lagt mig än.
Skyller fånig grej två på dum grej ett och dum grej två.
Ont i kroppen är resultatet av nattens personalfest. Fast vi hade rätt kul. Och jag vann en termos...

Personalfester är som ett separat universum.

Barbara Streisand är på TV. Hon var vacker när hon var ung. Kan nog fortfarande betraktas som vacker i och för sig.

Varför i hela fridens namn ska jag (eller någon alls) behöva ha magkatarr?

Att gå och lägga sig är ett projekt. Orka?

3 kommentarer:

Olof sa...

rödvin i termos = bra grej

Anonym sa...

Du är för ungdomlig tror jag, det går inte an att vara sådär balanserande mellan existensiella och lata frågor. När man blir stor tror jag man bara bloggar om självdeklarationer. En riktig utflykt med bullar, choklad och sittunderlag tror jag kan vara en bra grej.

Och det kommer en tid när tjatet kommer till dig om bidrag till ett tänkt dikthäfte.

elli sa...

Åh, så underbart! Personalfest och termos låter RIKTIGT rock'n'roll..!! Fullkomligt obetalbart, yao...!