söndag, februari 04, 2007

Mitt USB-minne och jag...

Egentligen tycker jag inte om datorer. Det är ju lite humor, med tanke på mitt frekventa bloggande och på alla de texter som ligger på min hårddisk - texter jag aldrig skulle orkat skriva färdigt för hand.

Idag skulle jag göra något oerhört läskigt. Jag skulle flytta mina värdefulla älsklingar till dokument från min gamla stenåldersdator och in i den nya... Det gick! Det funkade! Ingen dog! Alla datorer fungerar fortfarande! Det är helt magiskt!
Det farligaste momentet var när jag flyttat all data till USB-minnet och skulle stoppa in det i nästa maskin. Jag rycker ut det, varpå datorn säger "Du har avlägsnat ? från ? på ett osäkert sätt, din dator kan krasha" (!!!!) Min dator krashade inte för jag lyclades komma på vad jag gjort fel... Men shit vad allt ska vara invecklat och farligt så fort det har med teknik att göra...

Jag tackar ändå de övre IT-makterna för två fina saker idag.
1. Hela mitt värdefulla författarskap finns nu i "tryggt" förvar på min nya hårddisk
2. Det trådlösa nätverket har fungerat fläckfritt i nästan 24h (och det är INTE en vanlig företeelse)

Men jag är och förblir ett teknologiskt missfoster. Det är lite därför designen på min blogg inte är fullt så personlig som jag kanske skulle önska. But... working on it...

1 kommentar:

elli sa...

Oh! Jag har haft en liknande nära-tekniken upplevelse... köpte bluetooth till min comp! Woho! Kontakt mellan mobil och dator!